zondag 9 november 2008

Una vida de perro

Als de eerste zonnestralen over de kam van de rode heuvel komen, word ik wakker. Nog half slapend hef ik mijn duffe kop op om te kijken of er al iets te beleven valt. De deur is nog dicht, dus ik slaap wel weer wat verder. Als de oppas van de kleine Abdel de deur opendoet, sta ik op en ga ook maar door de deur. Niet veel later zie ik een hoop mensen naar school gaan, of naar hun werk. Misschien moet ik ook maar eens wat gaan doen. Ik loop wel naar de rand van het dorp, misschien loopt daar nog wel een lekkere teef die ik kan bespringen, daar in de droge greppel.

Ik blaf als die lange blonde kerel de deur opendoet. Dat moet ik niet doen, daar schrikt hij altijd van, maar ik kan het niet laten. Hij is vriendelijk, hij houdt altijd de deur voor me open tot ik er door ben, een goeie baas is het. Die jongen komt heel vaak terug met een plastic zak die heel lekker ruikt, naar brood of bananen, één keer had-ie volgens mij zelfs pizza bij zich. Dan loop ik achter hem aan in de hoop dat hij me wat geeft, maar dat doet hij nooit.

Eigenlijk ben ik te duf om naar de greppel te gaan; bovendien moet ik waarschijnlijk eerst een hele tijd vechten met alle andere honden voor ik aan de beurt ben. De laatste tijd hoor ik die teven ook blaffen dat het 'teefonterend' is hoe we met ze omgaan. Daar heb ik niet zoveel boodschap aan, ik vind het gewoon te heet om te vechten.

Volgens mij heb ik de hele ochtend geslapen! Die blonde en die andere jongen komen alweer terug - ze ruiken lekker naar vlees, dus ze hebben ook al gegeten! Ik ga maar weer met ze mee naar binnen. Ik zal me maar proberen stil te houden tijdens de siësta, geen slapende mensen wakker maken. Vanavond en vannacht, dan ga ik wel weer lekker tegen alles en iedereen blaffen, huilen en vechten. Nu is het veel te heet, ik ga maar weer eens in de schaduw liggen...


PS. binnenkort op snoochnpooch.blogspot.com: een week lang een dagelijkse feuilleton om de publicatie van het vijftigste bericht te vieren!

8 opmerkingen:

Riekel zei

Amores Perros!

Jan Ubbo zei

Briljant! Goed bezig, wat zeg ik: te goed bezig! Succes met je stage,
trouwens: je moet de nieuwe bond zien, you'll see why,
gr. uit HK
JU

Rick Timmermans zei

Zo, geniale foto! En een goed verhaal, heel creatief. Ik heb nu al zin in nummer 50-56

Snooch zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
Snooch zei

ik denk dat Pooch bedoeld dat we na een week zijn vijftigste bericht kunnen vieren. Aangezien dit het 39e bericht is op snoochnpooch

Anoniem zei

Geweldig! Wel verwarrend dat je bij de tweede alinea opeens vanuit het perspectief van de hond begint te schrijven, haha. Je hebt de dies gemist man, en wij jou. Toch was het best prima, goede zalm en tafelpraeses. 't beste

Rick Timmermans zei

@ Benny. Volgens mij is de eerste alinea ook vanuit de hond geschreven.

Anoniem zei

Dat mag ik hopen, gezien de laatste zin van de eerste alinea. Of Pooch moet er nieuwe hobby's bij hebben gekregen..

Nog een maandje, mister Lenny, en dan kunnen we je weer verwelkomen.
Looking forward to that!
Leuk verhaal trouwens; vooral dat: '..geen slapende mensen wakker maken.'
Ga zo door!

Lator..