woensdag 26 november 2008

(3)

Nooit leuk in Bolivia

Jezelf een warme douche cadeau doen in het dorpsbadhuis, maar dan terecht komen in een piepklein douchehokje waar de penetrante poep- en pieslucht van de nabije poep- en piesbakken zonder moeite doordringt, terwijl je je best doet om niet steeds met je hoofd tegen de op Boliviaanse hoogte hangende douchekop te stoten om storende stroomstoten te voorkomen.


Altijd leuk in Bolivia

Op een witte plastic tuinstoel zitten in mijn kamer waar verder niet veel andere meubels staan met een colalolly in mijn mond en Bright Eyes in mijn oren (your eyes must do some raining / if you're ever gonna grow / and if that don't help / you can compose yourself / it is as to compose a poem), terwijl ik kijk hoe het theezakje het water in mijn mok langzaam bruin marmert.

Geen opmerkingen: