woensdag 26 november 2008

(2)

Nooit leuk in Bolivia
Onderweg van het kantoor naar het restaurant waar ik wil gaan lunchen en waar het niet zo ongenadig heet is als buiten, de secretaresse tegenkomen die op veel te hoge hakjes over de onverharde wegen naar hetzelfde restaurant onderweg is, zodat ik uit beleefdheid met haar mee moet lopen en er zo vier keer zo lang over doe, terwijl de tropische middagzon ons geen vierkant centimetertje schaduw gunt.

Altijd leuk in Bolivia
Met mijn huisgenoot praten over de eerste zwarte president van de VS terwijl ik het Spaanse woord voor ‘briljante toespraak’ niet weet en ik er achter kom dat de oppas van haar zoontje Abdel meer van politiek weet of beter kan bluffen dan mijn – andere – bijna afgestudeerde huisgenoot die denkt dat Barack ‘Aboma’ heet en de vervulling is van een profetie van Nostradamus over het vergaan van de wereld.

3 opmerkingen:

Jan Ubbo zei

ik weet ook niet wat "briljante serie" in het Spaans is, maar ga zo door, ik kan niet w8en op de volgende

Snooch zei

Altijd leuk in Nederland
Een warme chocolademelk drinken nadat je door de natte kou naar huis bent gefietst

Nooit leuk in Nederland
Iedere dag snoochnpooch lezen omdat Pooch niet hier is.

Riekel zei

Nooit leuk in München
Veel te veel bier en glühwein drinken, met moeite je huis terugvinden, wakker worden met hoofdpijn, moeten ontbijten met je huisgenoten en dan ondertussen in het Duits over het vreselijke werk van je huisgenoten praten.

Altijd leuk in München
Heel veel bier en glühwein drinken en genieten van een Duits rock-'n-roll bandje die de hele tijd hele swingende Elvis-covers speelt.