vrijdag 5 september 2008

Bloempot

La Paz, La Paz,

Hoe moet je nou verder zonder Pooch? 199 Jaar geleden nam je afscheid van de Spanjaarden, nu alweer van Pooch. Maar waarschijnlijk kom je ook hier wel weer overheen. Je blijft je gewoon schurken tegen de stijle randen van de altiplano, terwijl de slaperige sneeuwvulkanen om je heen af en toe een half oog open doen om tevreden te constateren dat je nog net zo mooi ligt te wemelen als alle jaren ervoor.

Ondertussen moesten wij, La Paz, afscheid nemen van chilleninchile. Jij houd niet van afscheid, maar wij ook niet. Daarom hadden we hem per ongeluk voortijdig afgesneden. Maar, La Paz, ik bied je graag nog de mogelijkheid zijn afscheidswoorden te lezen.

Je zult je wel afvragen waar Pooch heen gaat, als hij vanavond in de semi-cama stapt. Naar Potosí, mijn vriend La Paz, naar de grote mijnenstad, de vergane glorie van koloniaal Perú, de martelplaats van duizenden indianen. Samen met Hortensia. Haar familie komt Pooch en Hortensia ophalen in Potosí, om ze naar Camargo te brengen. Over drie maanden komt Pooch weer terug, wacht maar op hem.

PS. Wist je trouwens dat er in het land van Snooch en Pooch een DJ woont die Bloempot heet? Wereldberoemd is hij.

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Hé Pooch

Gaat het wel goed met je zo zonder Snooch?
Begin je een beetje je identiteit te verliezen en landen door elkaar te halen? Ik blijf me verwonderen over je grote taalcreativiteit (waarschijnlijk van je - ra ra biologische - moeder geërfd. Zo nu en dan wat straight info kan ook geen kwaad trouwens. Skype ons eens? Zou leuk zijn. Met Snooch heb ik ook al contact gehad. Ze huilde gelukkig niet voortdurend. Liefs, moeder.

Pooch zei

Dag anoniem, a.k.a. ´lieve moeder´, ik wil hier toch even wat recht zetten. Ik haal misschien wel eens landen door elkaar, maar niet op deze blog! Sla de geschiedenis er maar op na. Verder lijkt het me leuk om een keer met je te skypen, maar hebben ze dat hier niet. MSN is goed, voeg me maar toe als leendert aap mail punt com

Anoniem zei

Voordat de een of andere duitser ineens allemaal nederlanders op bezoek krijgt op zijn blog: de chilleninchile blog is van web-log.nl, de concurrent dus ;-).

Chao,
Martine