maandag 31 maart 2014

40-dagentijd

Voor de overgrote meerderheid van de protestantse en katholieke christenen is op 5 maart de 40-dagentijd ingegaan. In deze periode van bewustwording vasten christenen van voedsel, alcohol, nieuws, facebook of andere zaken die hen normaal gesproken afleiden van hun spirituele leven. Het doel is meer tijd voor gebed en meer tijd om stil te staan bij het lijden van Jezus Christus. En na deze periode begint het Paasfeest. Het feest dat Jezus is opgestaan uit de dood. Een feest van vrijheid en van nieuw leven.

Maar zo niet voor mij, voor mij ging vandaag op 31 maart de 40 dagentijd in. 40 dagen lang laat ik Pooch achter in de wereld van Bumba in the far West. Een wereld waar alle wezens plat zijn en waar alles goed is. Een wereld die maar een uur per dag beschikbaar is. 40 dagen lang sta ik stil bij het leven van single mothers. En deze periode mond uit in een vliegreis. Een vliegreis waarvan de eindbestemming ons weer samen zal brengen in een ver oord. Een oord waar de snooch en pooch blog weer leven ingeblazen kan worden.

Arie B. als je nog tips hebt, ik hoor het graag.
 een verse groet, Snooch

3 opmerkingen:

Janne zei

Succes allebei!

Annelies zei

Goed nieuws voor ons, zo'n herstart van jullie blog. Feest ín de 40-dagentijd. Sterkte, beide!

Freddy zei

Gelukkig zit onze kat op facebook, anders had ik niet geweten dat Snooch&Pooch weer online zijn... Zet em op, tragedies lopen altijd goed af toch?