vrijdag 16 april 2010

IJsland Slaat Terug

Tegen alle verwachtingen in gaat het me waarschijnlijk toch lukken mijn boek uit te krijgen voor we weg gaan. Want dat weggaan, dat duurt nog wel even. In de weken voor ons vertrek werden we natuurlijk bezorgde ouders en schoonouders uitgebreid gewaarschuwd voor alle gevaren die ons te wachten zouden staan op de verre Filipijnen. Enge ziektes, typhonen, moslimrebellen, zinkende boten, neerstortende vliegtuigen, etc. Reële, maar beheersbare gevaren. Eén waarschuwing, van mijn schoonvader, leek me echter wel heel onnozel - dat we toch wel goed moesten oppassen voor vulkaanuitbarstingen...

Voor wie geen enkel contact heeft met de werkelijkheid of zich toevallig de afgelopen avond en nacht heeft verschuild in een donkere kelder: er is een vulkaan uitgebarsten op IJsland (vermoedelijk omdat ze te veel Europees geld hadden verstopt in de krater), met een enorme aswolk tot gevolg, waar vliegtuigmotoren niet tegen kunnen. Wat mij betreft ligt het voor de hand om snel een stel Israëlische piloten over te brengen (met de trein uiteraard, niet met het vliegtuig): als je onder de radar door kan vliegen, kun je een Boeing 747 ook wel onder een stofwolk op 5 km hoogte door manoeuvreren.

Kortom, uit dit alles blijkt maar weer dat je de waarschuwingen van je schoonvader toch wel eens serieus moet nemen. Wanneer we vertrekken is nog volstrekt onduidelijk, we houden jullie hier op de hoogte van alle nieuws daarover. Tot die tijd vermaken we ons wel met Anna Karenina en Husqvarna.

4 opmerkingen:

Ilse zei

Aah, wel heel erg balen zo!! Het voelt vast ook raar om afscheid te hebben genomen, en dat dan nog een keer te kunnen doen...
Maar mooi dat wij zo alvast een blogbericht kunnen lezen. Al leef ik redelijk in de werkelijkheid, ik snap dat van die Israëlische piloten niet zo (iets met Egypte?).
Sterkte met wachten! Hopelijk mag jullie volgende bericht uit Manilla komen.

GerriP zei

Ik vroeg het me net af waar jullie zouden zijn. Vast niet zo ver weg, dacht ik. En dat klopt. Hoop dat jullie snel kunnen gaan waar jullie willen. Zou je Age of Empires ook via internet kunnen spelen? Jullie hebben nu toch tijd zat...

Anoniem zei

Het scheelt dat je nu iig kunt grasmaaien, altijd handig. Nou ja, hopelijk kunnen jullie snel weg (toch grappig om jullie zo te kunnen volgen). Grt vanuit de UK. M10

Anoniem zei

wel een beetje respect he, voor je schoonvader pooch!